Niet blij met een pakketbedrijf

pakketjes bezorgen pakketbedrijfAfgelopen jaar fanatiek ‘gemarktplaatst’ als dat zo mag heten. In het kader van ontspullen, opruimen, minimaliseren, zijn we door ons hele huis gegaan en uiteraard proberen we de spullen dan eerst te verkopen. En dat lukte ook prima, alleen mensen hebben dan wensen met welk pakket/postbedrijf het verzonden wordt.

Er zijn er, naar mijn weten, momenteel 4 namelijk:

  • PostNL – levert meestal binnen 1 dag – kosten voor pakket zonder verzekering €6,95/ online label €6,50. (vanaf 10 kilo €13,25)
  • DHL – levert meestal binnen 2 a 3 dagen, volgens mij gaat het wel sneller tegenwoordig. Kosten voor 1 pakket, afhalen bij dhlpunt en online label gemaakt: €5,-  (0-10 kg)
  • DPD – levering duurt een dag of 3 meestal, online label aanmaken, naar shop versturen €4,-
  • UPS/ voorheen Kiala: Ups levert binnen 5 dagen, versturen naar een shop, kosten meestal onder de €4,- (hoog aantal kilo’s, tot 20 kilo als ik me niet vergis, daarom erg interessant om grote pakketten te versturen)

Met die laatste krijg ik steeds meer moeite. Ik was altijd erg tevreden over Kiala. Kiala verdween een poosje uit ons dorp, maar kwam weer terug. Nu in de vorm van UPS. Ze hadden een leuke kortingsactie oktober vorig jaar, waardoor je een euro kon besparen op een pakje ivm de overgang. Mooi meegenomen en er werd heel wat verzonden vorig jaar.

Die eerste online label aanmaken lukte niet. Tot mijn grote ergernis en frustratie. 2 x werd er geld afgeschreven van mijn rekening voor 1 label. Ja, dat loont natuurlijk niet. Veel informatie moest ik overleggen om mijn geld weer terug te krijgen. Het ging maar om €3,- maar toch, het pakketje was niet eens zoveel waard. Ga er geen uren in steken, om vervolgens geld op toe te leggen.

Na over en weer gechat met UPS via Facebook (wat overigens supersnel ging, hun webteam is wel goed voor elkaar) moest ik het in de gaten houden en als ik het binnen een maand niet teruggestort had, maar weer opnieuw contact opnemen.

Uiteraard na een maand nog geen geld.

Maar weer via Facebook contact opgenomen. Ik moest weer alle informatie overleggen en ja, hèhè, het geld werd eindelijk teruggestort.

Er gaat 3 maand overheen en ik krijg ineens post van UPS. Ik moest een factuur betalen van, jaja, €4,07. Voor een label die ik niet had betaald, zo begreep ik eruit. Je kan alleen online labels aanmaken en er moet meteen voor betaald worden, anders kun je niet printen. Uiteraard heb ik dus gewoon betaald voor de label.

Inked20180108_083847_HDR_LIfactuur upsGaan we weer. “Grrrrrr, weer gedoe! Is dit nou een grapje? ”

Je raadt het al; weer contact met UPS via Facebook. Dit keer duurde het een paar dagen ivm de feestdagen. Nu moest ik weer de zendingsnummers, factuurnummers overleggen. Mijn adres, mijn naam, mijn telefoonnummer, echt werkelijk zo’n beetje alles willen ze dan van je weten. Het antwoord wat ik kreeg:

“Hoi BF, ik heb je melding doorgegeven aan onze factuurafdeling en die gaan zorgen dat je geen herinneringen meer krijgt. ” Wat betekent dat nou??? Moet ik nou wel of niet betalen??? Blijkt dus uiteindelijk dat ik niet hoef te betalen. Fijn en netjes opgelost door UPS, maar ik word er niet blij van. Sterker nog, ik ben er wel een beetje klaar mee. Altijd gaat het wel goed met de andere pakketbedrijven (alhoewel ik ook veel klachten lees over Postnl) maar dit vond ik wel zo raar…. administratie niet goed op orde bij UPS. Jammer.

Gaat het bij jullie wel altijd goed? Postief of negatief, hoor het graag!

 

2 gedachten over “Niet blij met een pakketbedrijf”

  1. Wow wat een gedoe! Ik snap dat je daar gefrustreerd over raakt. Zelf heb ik gelukkig alleen nog maar goede ervaringen als verzender (wel duurt het vaak langer dan beloofd). Helaas als ontvanger ook negatieve ervaringen: dan was het pakket onvoldoende gefrankeerd en moest ik het verschil bijleggen, terwijl ik de complete verzendkosten al eens betaald had! En met de verkoper kun je dan opeens niet meer in contact komen … (was via United Wardrobe). Maar over het algemeen mag ik niet klagen en doen de verzenddiensten wat ze moeten doen :).

    Liked by 1 persoon

    1. Ik ben inderdaad verder ook wel heel tevreden hoor, maar 2x gedoe in 3 maand….nee dat is nieuw voor mij. Overigens verder netjes opgelost, maar kost je wel extra tijd. Pasgeleden is er een poststuk bij Post Nl kwijtgeraakt. Ik had iets 2e hands gekocht op mp. Is nooit aangekomen, tja dan kun je ook fluiten naar je geld….

      Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s