De kracht van reclame

Goodiebox reclameAl scrollend viel mijn oog op een gesponsord bericht op Facebook, wat mijn aandacht trok. “Neem nu een goodiebox, kost €19,95, maar heeft een waarde van €65,-!!!!”

Hier wilde ik wel meer van weten en ging de comments/ reacties lezen. Allemaal positieve comments over de inhoud van de goodiebox. 1 iemand niet, die schreef; “Wel een beetje misleidend, er zit niet zoveel in als het lijkt”.

Op sommige plaatjes zie je inderdaad wel 10 producten liggen, maar in werkelijkheid krijg je er maar 5.  (Staat ook op hun website)

Waarom trok het me dan zo aan??? Ik ging lezen en scrollen en naar de website van het bedrijf….nog eens rondkijken, om uiteindelijk tot het besluit te komen dat ik dit toch niet waardevol genoeg vind, zonde vind van mijn geld, niet vast wil zitten aan een abonnement etc.

Maar waarom was ik er bijna “ingetrapt”? 1. Omdat ik make up en beauty leuk vind, 2. Omdat ik dacht, dat is een goede aanbieding!! En 3. Het zag er allemaal super “gelikt” uit. En 4. De comments waren allemaal heel erg positief.

Maar uiteindelijk kost me dit veel geld voor iets wat ik waarschijnlijk toch niet ga gebruiken. Ik heb al een jaar geen make up gekocht. In het kader van geldbesparing is een abonnement natuurlijk een enorme zonde ;).

Dit keer laat ik het aan me voorbijgaan. Zoals zoveel reclame. Maar soms, heel soms,  “trap ik er toch in”, en kom ik thuis met iets wat ik eigenlijk toch niet echt nodig had.

Ook wel eens spijt gehad van een aankoop?

Even een vette disclaimer of zoiets;  Dit is mijn blog. Ik maak geen bewuste reclame voor bepaalde merken, ik schrijf gewoon stukjes. De reclame die je op mijn blog ziet, is van WordPress. Ik heb nog nooit betaald gekregen voor iets, en doe dus niet aan affiliate marketing. Dus dat. 🙂

 

4 gedachten over “De kracht van reclame”

  1. Ik herken dit, ik had hetzelfde met een boodschappenbox. Leek ook zo lekker goedkoop. Tot ik zag dat ik nog 4,95 verzendkosten moest betalen, en dat allemaal voor producten die ik normaliter nooit zou kopen. Dus dan is het eigenlijk allemaal weggegooid geld. Ik ben ook bij zinnen gekomen maar merk dat ik ook heel gevoelig ben voor een ‘goede deal’ die dat dus vaak helemaal niet is. Maar ik ben me nu bewust van mijn valkuil.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s